Mindfulness Based Stress Reduction training voor studenten

De Mindfulness Based Stress Reduction (MBSR) training is al vele malen wetenschappelijk onderzocht en erg effectief gebleken. Voor studenten is deze training nu op maat gemaakt en wordt binnen Connect & See aangeboden, maar ook op scholen.

Mindfulness betekent: Met aandacht aanwezig zijn in het hier en nu, zonder daar een oordeel over te hebben.’ Bij onplezierige gedachten of gevoelens hebben we vaak de neiging deze af te keuren of te onderdrukken.
Mindfulness leert je om een meer accepterende houding aan te nemen ten aanzien van je gedachten, gevoelens en emoties.
De training leert je bewuster stil te staan bij je ervaring van het hier en nu en deze niet te veroordelen. Er kan dan ruimte ontstaan voor het maken van andere keuzes. Hierdoor kun je effectiever omgaan met stress.
 
In de bijeenkomsten maakt je kennis met verschillende aandachtsoefeningen. Je leert hoe je mindfulness kunt inzetten in het omgaan met stress. Daarnaast draagt het bij aan je persoonlijke ontwikkeling. Tijdens de training leer je ook om te pauzeren en aanwezig te zijn in het hier en nu. Je krijgt inzicht in (automatische) gedachte- en gedragspatronen. Daarnaast leer je een vriendelijke grondhouding naar jezelf en anderen aan te nemen.
 
Een wezenlijk onderdeel van de training is huiswerk. De meditatie- en yogaoefeningen kun je thuis voortzetten met behulp van audiobestanden. In een werkboek staan verschillende oefeningen beschreven voor het toepassen van aandacht in het dagelijks leven. Ervaring leert dat thuis oefenen van belang is voor de effectiviteit van de training. Dit vraagt 45 minuten tot een uur per dag.

Wil je meer informatie over de effecten van Mindfulness? Kijk dan een op www.radboudcentrumvoormindfulness.nl.
Er is in iedergeval veel onderzoek gedaan naar Mindfulness. Zo is wetenschappelijk aangetoond dat Mindfulness onder meer zorgt voor:
 
-          Minder stress                                                     - Minder lichamelijke (pijn)klachten
-          Verbetering van het immuunsysteem               - Meer (zelf)compassie
-          Minder angst                                                     - Een beter geheugen
-          Meer focus                                                         - Minder piekeren
 
Heb je nog vragen? Neem dan gerust contact op met info@connectandsee.nl 

Trainer: Esther Helgers  
Data: 4 januari 2021, 11 januari, 18 januari, 25 januari, 1 februari, 8 februari, 22 februari, 1 maart 2021
Extra bij te boeken is een stiltedag. Kijk bij stiltedagen voor de data en overige informatie. Als deelnemer krijg je €10,- korting op de prijs van de stiltedag. 

Tijd: 19:00 uur t/m 21:00 uur
Kosten: infomeer naar de kosten voor jou als student door een mail te sturen naar: info@connectandsee.nl.
De meeste ziektekostenverzekeringen vergoeden de mindfulnesstraining. Informeer bij je ziektekostenverzekering of dit bij jou ook zo is. Kijk verder bij vergoedingen op deze website voor meer informatie.
Deelnemers: maximaal 6 deelnemers
Locatie: MCR Minderbroedersingel 44 in Roermond tenzij het door de Corona niet mogelijk is om de training live op de locatie te volgen. Als dit niet kan, dan wordt de training online gegeven.    
 
 

Naam:
Telefoon:
E-mail:
Bericht: